Team Nora

Virheviesti

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls funktiossa _menu_load_objects() (rivi 579 tiedostossa /var/www/fs3/38/teamnora/public_html/includes/menu.inc).

Team Nora Body Camp 2 Legs

Noin kerran kuussa järjestän yhteistreenit ja tapaamisen kaikille valmennuksessani oleville, nämä kulkee Body Camp nimellä.

Tänään oli toinen Campini, "kotisalillani", Helsingin Arabianrannassa sijaitsevalla GB Gymillä. Moni muistaa GB Gymin , muutama vuosi sitten pyörineestä "Sali" ohjelmasta. GB Gymiä luotsaa mainio ja ihana pariskunta Mika "Immu" Ilmen ja Jonna.

GB Gym tunnetaan myös kuntosalin yläkerrassa sijaitsevasta kamppailulaji salista, siellä voi harrastaa mm. Brasilialaista Jujutsua, lukkopainia, vapaa- ottelua ja thainyrkkeilyä ja potkunyrkkeilyä.

Itse olen toistaiseksi pysytellyt kuntosalin puolella mutta eipä sitä tiedä josko allekirjoittanutkin löytyy joku päivä yläkerran salilta. Olen meinaan sivusilmällä seuraillut kamppailulaji porukkaa salilla ja täytyy kyllä sanoa, että hitsin kovakuntosta sakkia.

Kävin GB Gymillä ensimmäisen kerran viime joulun pyhinä yhdessä kaverini kanssa ja tykästyin saliin heti. GB:ltä löytyy monipuolisesti laitteita ja kaikenmaailman viritelmiä, joilla pystyy tekemään monipuolista treeniä. Jonna ja Immu on luonot salille rennon ja hyvän ilmapiirin, jonne on aina kiva tulla treenaamaan.

Tämän päivän Campin pääteemana oli takareisi painotteinen jalkatreeni. Joudun itse keskittymään treeneissäni pääsääntöisesti jalkoihin ja varsinkin takareisi - pakara treeniin, lajissani , bikini fitnesissä tämä tärkeä osa- alue. Olen tehnyt erilaisia treene,jä ja liikkeitä jaloille ja uskoisin että kovin montaa erilaista kyykkyvariaatiota ei voi enään olla olemassa, mitä ei olisi ohjelmissani kahden vuoden sisällä ollut.. mm. smith, tanko, hack, jefferson, askel, luistelu, pallo jne ja näistä vielä omat variaatiot eri jalka- asennoilla. Totuus on, että kyykky on jalkaliikkeiden ehdoton kuningas liike! Tämän päivän treeniin olin valinnut kaksi erilaista kyykkyä tavallisen tangolla tehtävän syväkyykyn ja pallokyykyn... pallokyykky näyttää easyltä, mutta on käytännössä, oikein tehtynä jotain ihan muuta!

Teimme jalkatreeniin kahdella eri patterilla ja pitkillä toistoilla. Kaikki 3 liikettä putkeen, kolme kertaa. Pieni palautus ja toinen patteri 3 liikettä, kolme kertaa läpi. Loppuun teimme 10 minuutin HIIT: in (High - Intensity interval training) Crossareilla. Ja lyhyet palauttavat venyttelyt.

1. PATTERI

Syväkyykky Tangolla x 20 ( Reidet, takareidet, pakara)

Askelkävely Pitkä askel Max (takareidet)

Jalkojennosto ( 3 sek pidolla) (Pakara- takareidet- alaselkä)

Syväkyykkä tangolla

Askelkävely

Jalkojen nosto -> Jalat nostetaan niin ylös kuin mahdollista ja ylä- asenossa jalkoja avataan vielä ulospäin ( 3 sek pito), hyvä liike pakaralle. (myös alaselkä työskentelee)

2 PATTERI

Maastaveto Suorinjaloin tangolla 10-20 (takareidet- pakara)

Reisikoukistus x 15-20 Normaalilla jalka- asennolla ja jalat yhdessä (yläkroppakyynernojassa) , tällä asennolla liike tehostaa sisäreisien työtä (Takareidet-sisäreidet)

Pallokyykky x 20 ( Leveä jalkaasento, nojaten voimakkaasti palloon, kyykätään syvälle ja nousu siten että paino on päkijöillä) Toimii loistavasti pattereissa viimisenä liikkeenä. (sisäreiden-takareisi-pakara)

Maastaveto Suorinjaloin

Reiskoukistus Maaten, kyynernojassa, jalat yhdessä

Pallokyykky , paino päkijöillä

Valmennuksessani on erilaisia, eri ikäisiä, naisia ja miehiä. Jokaisella on upea oma tavoite. Olen tositosi ylpeä ihan jokaisesta asiakkaastani ja on mahtavaa huomata miten täysillä treeneihin panostetaan ja miten rohkeasti omia voimavaroja viedään mukavuus alueen ulkopuolella, ja se jos joku tuo tuloksia. Meillä on mahtava ryhmähenki ja vaikka suurimmaksi osaksi jokainen treenaa itekseen omilla ohjelmalla, on ilo huomata miten keskusteluja, motivaatiota ja vinkkejä jaetaan omassa suljetussa facebook ryhmässä, jonne jokainen valmennettavani pääsee kun aloittaa treenit valmennuksessani.

Olen itse "kasvatettu" treenaamaan kovaa ja haluan opettaa sen tavan myös omille asiakkailleni, tietenkin jokaisen voimia ja rajoja kuunnellen. Kuulen vieläkin ajoittain kommentteja "en käy salilla, koska siellä ei tule hiki"....siis miTÄH??  Tervetuloa lämpimästi testitreeniin kanssani, lupaan että hikipisara, jos toinen ja kolmaskin nousee otsalle. Salitreeni on tehokkain tapa muokata kroppaa. Ja naiset älkää pelätkö, lihas ei kasva vahingossa eikä helposti eli rohkeasti vain lisäämään painoja, varsinkin niiden lihasryhmien liikkeille, johon toivot kehitystä!

Vaikka treeneissäni hiki ja ärräpäät lentää, on meillä aina myös hauskaa ja läppä lentää. Yrittäjäksi ryhdyttyäni, teen paljon töitä, mutta juuri se ilo jonka nään asiakkaiden kasvoilta, on niin palkitsevaa että tiedän löytäneeni ammatin josta todella nautin ja joka palkitsee joka päivä!

Välihuikkaa ja taas mennää......... :)

Kaikkensa antaneena...... "kiitos ja näkemiin, himaan ja now!!" :)

Huomenna on myös Camp, nimittäin FIT CAMP. Hanna Saarion kanssa pistämme tietotaitomme yhteen ja kerromme mitä on Body- ja Bikini Fitness.

Iso lauma innokkaita kilpailijoita ja kisaa harkitsevia mimmejä saapuu Salon Gym & Fitness Centeriin, jossa meillä on luvassa kattava pläjäys lajeistamme, korot kopisee posetreenin puitteissa ja hiki lentää päivän päätteeksi salin puolella!

Ihanaa joulun aikaa ja älkääpä antako pikkujoulujen ynnä muiden häiritä hyvää treenirytmiä ja terveellista ravintoa!!

Nora

 

 

 

 

 

Menossa mukana