Team Nora

Virheviesti

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls funktiossa _menu_load_objects() (rivi 579 tiedostossa /var/www/fs3/38/teamnora/public_html/includes/menu.inc).

MOTIVAATIOTA

Kaunis kiitos palautteesta jota saan! Olen iloinen jos voin motivoida edes vähäsen liikunnan ilosta, terveellisemmän elämän puolesta ja  itselleni tärkeästä henkisestä ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista!

Muutama sananen nyt siitä juuri.... eli motivaatiosta!

Pidin asiakkailleni lauantaina (jotka ovatkin muuten niin mahtavaa sakkia että oksat pois!) motivaatiota käsittelevän treeni campin ja riipasimme siihen kylkeen vielä yläkroppa treeninkin.

Tällä kertaa treeni ei ollu pääasia, vaan nimenomaan jutustelu ja motivaatio "luentoni" . Moni elämäntapa remonttia tekevä, fitness lajeja harrastava tai laihduttaja huomaa vasta "projektin" ollessa käynnissä miten suuren suuri merkitys on myös henkisellä puolella ja pääkopan sisäiselä hyvinvoinnilla. Haluan auttaa ihmisiä paitsi, terveellisen ruokavalion ja intensiivisen ja tehokkaan treeniohjelman puitteissa, niin myös positiivisen ja paremman elämänlaadun löytämisessä. Nämä ovatkin asioita, jotka ei yhdessä yössä taivu uomiinsa, mutta jos voimme yhdessä olla edes hitusen lähempänä kokonaisvaltaista kehon rauhaa ja hyvää kuntoa, olen iloinen!

Keskusteluilla paitsi tapaamisilla myös ryhmässä on monesti positiivinen vaikutus!

Olin kutsunut paikalle myös erään upean naisen, joka on laihduttanut huikeat 50 kg, saimme kuulla hänen tarinan kuinka tämä kaikki oli onnistunut, miten motivaatio syntyi ja kuinka se pysyi ja pysyy edelleen! Kiitos vielä tästä pysähdyttävästä tarinasta! Jälleen kerran voin todeta mottoni "kaikki on mahdollista, jos tarpeeksi paljon haluat sitä mitä haluat"! Kertakaikkisen hienoa!

Huomasin ilokseni, vaikka en kärsi motivaation puutteesta, sain myös itselleni aimo annoksen uutta puhtia ja oli hyvä puhua ääneen noista asioista.

Laihduttamisessa ja kisadiettaamisessa on yllättävän paljon samankaltaisia ajatuksia, siksi pystyn ymmärtämään laihduttajaa hyvin!

Tämän innoittama innostuin myös kertomaan teille motivaatio vinkeistä.

Motivaatio on sana, joka meillä jokaisella vaihtelee. Kokeneellakin urheilijalla, taiteilijalla tai millä tahansa "uran uurtajalla" saattaa tulla aikoja jolloin ei vain meinaa draivi riittää. Silloin on tärkeä palata miettimään "mitä minä juuri nyt haluan elämältäni" ?? Vastauksia voi olla vaikea löytää ja silloin pieni time out on paikallaan. Anna itsellesi aikaa pysähtyä ja pohtia mitä todella haluat. Väkisin ei voi , eikä varsinkaan kannata tehdä mitään. Väkisin ja vastoin omaa tahtoa toimiminen ei toimi yleensä koskaan asiassa kuin asiassa.

Itse puhun mieluiten tietenkin tästä urheilu näkövinkkelistä ja varsinkin fitness kulmasta katsottuna. Jos motivaatio on hukassa, pysähdyt miettimään mitä haluat, vaihtoehto 1 on voida hyvin, syödä terveellisesti, olla postiivinen ja virkeä liikunnan ilosta. Vaihtoehto 2 on olla möllöttää sohvan nurkassa ja valittaa väsymystä, paksua oloa ja olla huonolla tuulella... kuulostaako nämä vaihtoehdot tutulta? Toivottavasti kuitenkin 1 enemmän :)

On ollut monesti myös joku syy miksi alunperin olet aloittanut liikkumisen ja terveellisemmät elämän tavat. Ja juuri siihen alkuperäiseen tahto ja halu tilaan on hyvä palauttaa ajatukset kun motivaatio alkaa hiipumaan. Usein pienen pohdinnan jälkeen päädyt kuitenkin valitsemaan vaihtoehto 1. 

Miten sitten motivoida itseään jatkuvasti, siten että nämä kuopat voisi karsia minimiin.

Tässä muutamia vinkkejä.

1. TEE PÄÄTÖS MITÄ HALUAT

2. TEE TAVOITE

Tee yksi suurempi, mutta tavoitettavissa oleva tavoite.

Tee matkan varrelle välitavoiteita , joita voit lähteä tavoittelemaan heti ja napsia ne voitokkaasti! Esim viikon tavoitteita, kuukauden tavoiteita jne.. Tavoite voi olla ihan mitä tahansa. esim laihduttajalla 1 kg viikossa, jos päivää ennen tavoite määränpää päivää näyttää että hilkulle menee, voit lisätä hieman aerobista.. muutama lisä hikipisara voi auttaa sinua pääsemään tavoitteeseesi.

Viikko tavoitteilla on tapana koukuttaa, huomaat ykskaks, että saavutat tavoitteitasi ja nautit niiden tuomasta hyvästä fiiliksestä. Ne myös auttaa sinua pysymään sovitussa. Ja huom! tavoitteita voi tehdä myös ihan perus arkeen esim. tällä viikolla en aijo myöhästyä kertaakaan mistään tapaamisesta tai tällä viikolla menen nukkumaan joka ilta klo 10 mennessä jne..

Tee tavoite aina selkeästi. Esim laihdutan kesäkuun 1 päivään mennessä 5 kg (pelkkä laihdutan ei siis riitä)

Kerro rohkeasti omasti tavoitteestasi läheisillesi ja työkavereille.

3. LAADI SUUNNITELMA MITEN EDETÄ

4. NOUDATA OMAA SUUNNITELMAA!!

5. LAITA PUHELIMESI TAUSTAKUVAKSI TAI JÄÄKAAPIN OVEEN MOTIVAATIO KUVA, JOKA MUISTUTTAA MÄÄRÄNPÄÄSTÄSI MITÄ KOHTI OLET MENOSSA

Itselläni on myös jääkaapin ovi täynnä muita ihania muistoja, lapseltani ja ystäviltä saamia kortteja ja muita itselle tärkeitä ja hauskoja juttuja ..

Erityisen lähellä sydäntäni ovat lapseltani minulle tekemät kortit ja jääkaappi magneetit, joissa textit..

"Because I`m Your Mother- That`s Why" <3

"Tähtää kuuhun, jos et ihan osuisikaan, olet silti lähellä tähtiä" :)

"Jos noudatat aina sääntöjä, jäät paitsi monesta hauskasta" ;) :)

Suuri motivaattorini on tietysti IFBB Bikini Fitness Pro Nathalia Melo, jonka kuva koristaa jääkaappimme ovea.

6. OTA MYÖS ITSESTÄSI KUVAT ENNEN JA JÄLKEEN JA MATKAN VARRELLA. 

Jos oman kuvan katsominen tuntuu aluksi pahalta, voit vain tallentaa kuvan ja palata siihen kun aika on otollisempi eli kun olet lähempänä tavoitetasi. Kuvat kertoo paljon ja vanhoja kuvia on kiva katsoa kun kehitustä on tullut

6. PALKITSE ITSESI KUN OLET SAAVUTTANUT TAVOITTEESI!

Se voi olla ihan pieni palkinto tai isokin palkinto, ihan mikä itselleen tuntuu sopivalta. Itseä saa ja pitää hemmotella.

6. MUISTA MYÖS OLLA ITSELLESI ARMOLLINEN

7. LUOTA JA USKO ITSEESI! JOS ITSE ET LUOTA, EI LUOTA KUKAAN MUUKAAN!

8. AJATTELE POSITIIVISESTI

Olet mitä ajattelet, kokeile vaikka. Jos hymyilet, sinulle hymyillään, jos olet vihainen , moni muukin asia tuntuu menevän mönkään. Ole siis tarkkana mitä ajattelet ja millä asenteella elämääsi eteenpäin viet.

9. KARSI ELÄMÄSTÄSI NEGATIIVISET ASIAT JA IHMISET

Kuulostaa ehkä rajulta, mutta tämä ei tarkoita että pitäisi olla ylimielinen tai ilkeä. Joskus vain jotkut ihmiset voipi olla hirmuisen positiivista energiaa vieviä koska kaikki ihmiset eivät vain voi olla aina samalla levelillä. Sellaisia ei välttämättä tarvitse kokonaan karsia, mutta niinkuin yksi asiakkaani osuvasti sanoi "voi ainakin tehdä itselleen ns.teflon pinnan" :) Joka rasvaisen pinnan lailla suodattaa negatiiviset energiat pois itsestä.

Jokaisella meistä on toki huonoja päiviä, huonoja hetkiä ja emme voi loputtomiin välttyä negatiivislta asioilta. Nekin kuuluvat elämään ja auttavat säilyttämään elämän inhimillisisenä. Mutta jos päätät että negatiiviset asiat eivät pääse sotkemaan hyvää fiilistäsi, saattaa se vähän auttaa. Itselläni on tapana keksiä jotain kivaa, välillä aika repäsevääkin, yleensä yhdessä kavereiden kanssa mikäli joku harmittaa mieltä. 

On myös täysin turhaa lähteä tekemään jotain vastenmielistä ellei tosiaan ole pakko. Tätäkään emme tosin kokonaan voi välttää, koska jos kaikki olisi aina vain kivaa niin emme osaisi arvostaa välttämättä enään sitä kivaa ja mikään ei tuntuisi miltään. Mutta noin yleensä, jos jokin asia tuntuu ahdistavalta tai stressaa, mieti onko sitä pakko tehdä, vai voisiko sen jättäämkokonaan tekemättä tai ainakin siirtää päivällä, viikolla tai kuukaudella eteenpäin. Usein pieni välimatka voi auttaa.

10. KOKEILE ROHKEASTI UUTTA JA MENE MUKAVUUS ALUEEN ULKOPUOLELLE-  VOIT LÖYTÄÄ IHAN MITÄ TAHANSA

Toivon että näillä vinkkkeillä motivaationne sai uutta puhtia ja ajateltavaa! 

Tsemppistä uuteen viikkoon :)

Nora

6 viikkoa Fitness Classiciin, hommat jatkuu hyvillä mielin!

Palanen fiilistä menneeltä viikolta... 

Posetreeniä.. Bia Brazilin trikoissa :)

Treeniä

Kotitreeniä- aamuaerobista

Arjen iloa ja hellyyttä

Ilo se on pienikin ilo, lemppari limu 007 teemalla :)

 

 

 

 

Menossa mukana